Hosté Retail Summitu skenovali vína

GS1 Czech Republic si na únorovém Retail Summitu připravila praktickou ukázku jedné z mnoha možností využití moderních informačních technologií v retailu. Ne náhodou – vždyť ústředním tématem pro letošní ročník konference se stala oblast Mobile Commerce.

DSCN1682Společný projekt GS1 Czech Republic a společností CCV Informační systémy a Templářské sklepy Čejkovice měl za cíl ukázat dodavatelům i retailerům, že využití moderních technologií pro B2C komunikaci může být netradiční a zároveň elegantní a jednoduché. Spojili atraktivní trend využívání smartphonů a internetu při nakupování s aktuálním tématem informovanosti spotřebitelů o výrobku, jeho původu a pravosti. K překvapení většiny účastníků nevyužili pro komunikaci se spotřebitelem QR kód, naopak poukázali na nevyužívaný potenciál bezpečnějšího GTIN (EAN) kódu. Kouzlo projektu spočívá ve využití kódu, který na výrobcích již dávno je, pro získání zcela nečekaného komunikačního kanálu. Pomocí speciálně vyvinuté aplikace pro smartphony, která je zdarma ke stažení na internetu, naskenováním GTIN zájemci získali detailní informace o původu vína v jejich ruce (včetně GPS souřadnic a fotografie vinice).

Anketa a soutěž

Součástí prezentace na stánku GS1 Czech Republic byla také slosovatelná anketa o ceny, které se zúčastnilo bezmála 50 respondentů. Účastníci odpovídali na otázky ohledně svého osobního přístupu k nakupování s podporou mobilních zařízení. Výsledky ankety jasně ukázaly, že moderní technologie jsou pro maloobchod žhavým tématem – 68 % dotázaných se pokládá za příznivce nakupování pomocí mobilního zařízení a více než 70 % dotázaných vlastní mobilní telefon schopný snímat čárové kódy. Přestože více jak 75 % dotázaných vědělo o možnostech GTIN (EAN), které přesahují pouze informování o ceně výrobku, naprostá většina respondentů chápala jeho využití pouze v relaci B2B. Prezentace pro ně proto byla příjemným překvapením. Z odevzdaných anketních lístků byli poté vylosování tři výherci. Hlavní cenu, mobilní telefon HTC, si odnesla šťastná výherkyně, paní Monika Bodorová ze společnosti GfK.